همستر چیست؟

این سوال رو خیلی ها  می‌پرسن.
اکثرا فکر می‌کنند همستر همون موشه و به شدت ازش می‌ترسند در صورتیکه .اینطور نیست.
همستر صورت پهن و دم کوتاهی داره (3 تا 4 میلی متر) در صورتیکه موش صورت و پوزه‌ی کشید‌ه‌ای داره و  دم خیلی دراز.
از طرفی همستر در دو طرف صورتش جیب های گونه‌ای داره مثل سنجاب و غذاشو تو اون جیب ها ذخیره می‌کنه و وقتی خیالش راحت شد که خطری دور و برش نیست؛  غذاهاشو از لپش در میاره و میخوره و یا ذخیره میکنه.
همستر حیوان حریصی است هر چی بیشتر بهش غذا بدید غذای بیشتری رو داخل لپاش ذخیره می کنه.اون یه انبار ذخیره‌ی غذا برای خودش درست می‌کنه و غذاهایی رو که اضافه میاره یا میلی به خوردنشون نداره اونجا ذخیره می‌کنه  و هر وقت گرسنه شد (معمولا وسط های خوابش و با چشمای بسته) سراغ اون غذاها میره. (فقط این صحنه رو تو ذهنتون مجسم کنید! چقدر زیباست!)
همستر حیوانی است که به تمیزی محیط اطرافش توجه خاصی نشون می‌ده. محلی که می‌خوابه و برای خودش خونه درست میکنه با محلی که در اونجا ادارار و مدفوع می‌کنه متفاوته. حتی می‌تونین براش لگن ادرار و مدفوع بگیرین و مطمئن باشد که به درستی ازش استفاده می‌کنه.
 تا یادم نرفته باید بگم که عمر این حیوان کوچک تقریبا کوتاه است.در حدود ۳ تا ۴ سال. و البته باید تاکید کنم که مثل هر حیوان خانگی دیگه رفتار درست و نگهداری صحیح و محبت زیاد باعث می‌شه که همستر شما حداکثر عمرش رو داشته باشه 
همستر حیوان شب‌زی است. یعنی در طول روز خوابه و با شروع غروب و تاریک شدن هوا بیدار می‌شه و تا صبح فعالیت میکنه. با این وجود بسیار حیوان آروم و ساکتیه و جز در موارد معدود که خواب می‌بینه و ممکنه جیغ های کوتاهی بکشه سر و صدای دیگه ای نداره. البته جیغ‌هاش هم دوست‌داشتنی هست.
همستر موجوی انحصار طلبه و به‌تنهایی راحت زندگی می کنه.از نگهداشتن دو همستر مخصوصاً با جنسیت مخالف به‌شدت خودداری کنید چون باعث جنگ و درگیری و نهایتا مرگ حیوان نر می‌شه.
اگر می‌خواهید دو تا همستر نگهداری کنید بهتره از دو همستر هم جنس استفاده کنید.(بهتره این دو همستر با هم خواهر یا برادر باشند و از بچگی با هم بزرگ شده باشند)


بازهم اگر مشکلی؛ نظری؛ پیشنهادی در این‌باره داشتید:

* یا در نظرات همین قسمت اعلام کنید.
* یا از طریق این ایمیل‌ها با ما در تماس باشید:
e.hamester [at] Gmail [.] com
e.hamester [at] Ymail [.] com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر